Algemene voorwaarden
Definities
- Klant: degene met wie Babylatte een (koop-)overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Babylatte en haar wederpartij, zoals de klant of de websitebezoeker.
- Consument: een klant die ook een individu is en die als privépersoon handelt.
- Product: een door Babylatte, in eigen beheer, op de website en op verkoopkanalen aangeboden product, te weten:
- De automatische babymelkmachine; Babylatte® home
- De portable flessenwarmer; Babylatte® portable
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van producten door Babylatte.
- Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op het gebruik van de website van Babylatte.
- Partijen kunnen alleen afwijken van deze algemene voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
- De klant, wederpartij of websitebezoeker die niet instemt met deze algemene voorwaarden dient geen gebruik te maken van de diensten of website van Babylatte.
- Babylatte sluit de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
- Deze algemene voorwaarden staan altijd op de website van Babylatte en zijn te downloaden.
- Voordat een overeenkomst door Babylatte wordt afgesloten, worden deze algemene voorwaarden kenbaar gemaakt aan de wederpartij.
- Door het gebruik van de website van Babylatte en door het plaatsen van een bestelling accepteert de klant deze algemene voorwaarden.
Prijzen
- Alle prijzen die Babylatte hanteert zijn in euro’s en zijn inclusief btw (omzetbelasting, 21%), tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld of anders is overeengekomen.
- Alle prijzen die Babylatte hanteert zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen € 6,95 voor verzendingen binnen Nederland, € 7,95 binnen België en € 9,95 voor verzendingen binnen Duitsland. De verzendkosten bedragen € 14,95 voor de landen Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Polen, Portugal, Spanje en Monaco en € 16,95 voor de landen Tsjechië, Denemarken, Hongarije, Luxemburg en Slowakije.
- Voor bestellingen die naar landen buiten de Europese Unie verzonden worden, geldt dat Babylatte de producten exclusief belastingen en heffingen verkoopt. De belastingen en andere heffingen die door de douane aan de klant worden opgelegd, komen voor rekening van de klant.
- Bij iedere bestelling binnen Nederland en België met een totale waarde van € 200 of meer worden géén verzendkosten in rekening gebracht. Bij bestellingen binnen Duitsland worden geen verzendkosten berekend bij besteding van € 250 of meer.
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur, worden de prijzen van de aangeboden producten voor die klant niet verhoogd, tenzij de verhoging een gevolg is van wettelijke regelingen of andere kostenfactoren.
- De consument heeft het recht om, binnen 7 dagen na de mededeling van een prijsverhoging, die niet een gevolg is van een wettelijke regeling, de overeenkomst met Babylatte op te zeggen.
- Babylatte heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
- Voorafgaand aan de ingang van een jaarlijkse prijsverhoging zal Babylatte, met inachtneming van een termijn van uiterlijk 4 weken, de prijsaanpassing schriftelijk kenbaar maken.
Kortingscodes
- Alle prijzen die Babylatte hanteert zijn vaste prijzen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld of anders is overeengekomen.
- Door Babylatte en/of door partners waarmee Babylatte samenwerkt kunnen persoonlijke of voor ieder toegankelijke kortingscodes worden uitgegeven.
De aanbieding van een product
- Een aanbieding van een product wordt schriftelijk of elektronisch gedaan, tenzij spoedeisende omstandigheden dit onmogelijk maken.
- Al de aanbiedingen van producten zijn uitnodigingen aan de potentiële klant tot het doen van een aanbod voor het kopen van dat product.
- Babylatte kan alleen worden gehouden aan de aanbieding als dat uitdrukkelijk en ondubbelzinnig daarbij is aangegeven.
- De aanbieding bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de door Babylatte aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
- Afbeeldingen die door Babylatte worden gebruikt zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of fouten in de aanbieding binden Babylatte niet.
- Als de aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, dan wordt dit nadrukkelijk vermeld.
Totstandkoming van de overeenkomst
- Wanneer de websitebezoeker een bestelling op de website plaatst, verstuurt Babylatte een bericht dat zij de bestelling heeft ontvangen. Deze e-mail vormt geen garantie tot koop en is ook geen bewijs van een (koop)overeenkomst.
- Babylatte heeft het recht om de aangeboden overeenkomst af te wijzen voordat een bestelling in behandeling wordt genomen. Er komt pas een overeenkomst tussen Babylatte en klant tot stand wanneer de betaling voor de bestelling van de klant door Babylatte wordt geaccepteerd, de prijzen zijn geverifieerd en de bestelling wordt verwerkt en kan worden klaargemaakt voor verzending.
- De (koop)overeenkomst komt tot stand op het moment van verzending door Babylatte van de (al dan niet automatisch gegeneerde) tweede e-mail met daarin de bevestiging en acceptatie van de aankoop (bestelbevestiging).
- De door Babylatte verzonden bestelbevestiging wordt geacht de inhoud van de overeenkomst volledig en juist weer te geven.
- De klant wordt geacht met de inhoud van de bestelbevestiging in te hebben gestemd, tenzij de klant binnen 5 dagen na dagtekening van de bestelbevestiging schriftelijk aan Babylatte te kennen heeft gegeven zich niet met (een gedeelte van) de inhoud kan verenigen. Die verklaring kan niet voorkomen dat de overeenkomst tot koop tot stand is gekomen.
- Eventuele aanvullende afspraken en/of toezeggingen gemaakt en/of gedaan door medewerkers (of personen die als vertegenwoordiger optreden) van Babylatte, binden Babylatte alleen als deze door de bevoegd bestuurder van Babylatte zijn bevestigd.
Klantenaccount
- De klant kan één of meer producten toevoegen aan de digitale winkelmand op de website. Die producten blijven dan bewaard totdat deze worden afgerekend of verwijderd uit de winkelmand.
- De klant kan kiezen om de winkelmand te bekijken of meteen af te rekenen.
- Bij het afrekenen kan de klant een klantenaccount aanmaken zodat bestellingen worden opgeslagen in dat klantenaccount.
- Voor het aanmaken van een klantenaccount is een e-mailadres, een naam en een wachtwoord nodig.
- Er is tijdens het bestelproces een mogelijkheid om kortingcodes toe te voegen.
- Nadat er een bestelling is geplaatst ontvangt zowel de klant als Babylatte een e-mailbericht met de bevestiging van de bestelling.
- De klant kan de bestelling terugvinden in het klantenaccount, mits deze is aangemaakt.
- Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder klantenaccount bij Babylatte aan te maken.
Betaling
- Betalingen gaan via de beveiligde omgeving van de website.
- De klant kan betalen met een creditcard (Visa, Maestro, MasterCard, American Express) of PayPal, iDeal, ApplePay, GooglePay, ShopPay. Ook kan de klant kiezen voor achterafbetaling of gespreide betaling via Klarna. De voorwaarden voor betaling via Klarna zijn te vinden op de website van Klarna.
- Aanbiedingen zijn geldig voor een bepaalde duur en eventueel onder bepaalde voorwaarden, waarbij de einddatum en de eventueel geldende voorwaarden worden weergegeven op de website.
Levering
- Levering vindt plaats op het door de klant bij de bestelling opgegeven adres.
- De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Babylatte verstrekte informatie.
- Bestellingen die op een werkdag vóór 11:00 uur worden geplaatst en bevestigd, worden nog op dezelfde werkdag verwerkt en verzonden en kunnen op dezelfde werkdag in Nederland geleverd worden.
- Bestellingen die op een werkdag vóór 22:00 uur worden geplaatst en bevestigd, worden ook op dezelfde werkdag verwerkt en verzonden en kunnen de eerstvolgende werkdag en op zaterdag in Nederland en België geleverd worden.
- Een verzending van de bestelling wordt met track & trace afgehandeld door DHL. De klant moet voor ontvangst tekenen.
- Als de levering vertraging ondervindt, stuurt Babylatte aan de klant binnen de overeengekomen leveringstermijn, een mededeling per e-mail.
- Als het product niet (meer) of slechts gedeeltelijk leverbaar is, stelt Babylatte de klant zo spoedig mogelijk daarvan op de hoogte en biedt Babylatte de klant – indien mogelijk – een vervangend of alternatief product aan.
- De klant heeft in het laatstgenoemde geval het recht om de overeenkomst (geheel of gedeeltelijk) zonder kosten te ontbinden, waarna de koopprijs (geheel of gedeeltelijk), inclusief verzendkosten, binnen 14 dagen wordt terugbetaald aan de klant.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten berust bij Babylatte tot het moment van aflevering, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Herroepingsrecht/retourneren
- De consument heeft het recht om, binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf het moment van ontvangst van het product, de overeenkomst schriftelijk en kosteloos te ontbinden en het gehele product, inclusief de originele verpakking en in een redelijkerwijs zo oorspronkelijk mogelijke staat, binnen een termijn van 14 dagen na retourmelding te retourneren.
- De consument dient gedurende deze herroepingstermijn zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts uitgepakt of gebruikt worden in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen (net als in een winkel).
- Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan Babylatte deze waardevermindering van het product aan de consument doorberekenen. De consument doet er mitsdien goed aan om het product met zorg te behandelen en ervoor zorg te dragen dat het product bij een retourzending goed verpakt is.
- Voor producten waarbij hygiëne een belangrijke rol speelt, zoals de Babylatte, gelden aanvullende voorwaarden:
- Wanneer de Babylatte aantoonbaar een defect vertoont binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen, mag deze geretourneerd of omgeruild worden, ook wanneer deze in gebruik is genomen en de hygiënezegel is verbroken.
- Indien de Babylatte getest is met water en niet in contact is geweest met babypoeder, kan deze geretourneerd worden.
- Wanneer de hygiënezegel is verbroken en de poedercontainer is gevuld met babypoeder, kan het product niet langer geretourneerd worden. Dit is in lijn met wettelijke uitzonderingen op het herroepingsrecht voor hygiëneproducten, zoals vermeld in Artikel 6:230p sub e van het Burgerlijk Wetboek. Deze maatregel is noodzakelijk om de veiligheid te waarborgen, gezien het gebruik bij pasgeborenen. - In gevallen waarin het product niet als nieuw kan worden verkocht, behoudt Babylatte zich het recht voor om een waardevermindering toe te passen. Indien gewenst, kan in overleg worden bepaald of het product als tweedehands kan worden aangeboden tegen een aangepaste waarde. Het aanbieden van deze mogelijkheid is echter geen verplichting.
- De consument die een beroep doet op het herroepingsrecht wordt verzocht, maar is niet verplicht, om Babylatte in kennis te stellen van de reden van retourzending.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- Binnen 4 dagen na de retourontvangst wordt hetgeen de consument voor die bestelling heeft betaald, exclusief verzendkosten, aan die consument terugbetaald, eventueel onder aftrek van een waardevermindering als hiervoor onder punt 3 en 4 is omschreven. De terugbetaling vindt plaats op dezelfde wijze als gebruikt is voor de betaling door de consument. De kosten voor de retourzending naar Babylatte zijn voor rekening van de klant.
- De bij de bestelling ingewisselde kortingscode wordt na de retourontvangst weer geactiveerd, tenzij de geldigheidsdatum van de kortingscode inmiddels is verstreken.
- Bij een retourmelding door een klant die gekozen heeft voor betaling via Klarna, wordt door Babylatte, na haar goedkeuring, de betaalverplichting (geheel of voor het desbetreffende deel) afgemeld bij Klarna. De transactiekosten van Klarna, € 3,95, worden bij een retourzending doorberekend naar de klant.
- Voor het retourneren van bestellingen naar Babylatte kan klant gebruik maken van de retouromgeving op de website van Babylatte.
Ruilen
- De klant heeft het recht om, binnen een termijn van 3 dagen gerekend vanaf het moment van ontvangst van het product, aan Babylatte kenbaar te maken het product te willen omruilen, indien mogelijk, voor een andere kleur.
- Bij een omruiling dient de verpakking van het product, omwille van de hygiëne ongeopend en/of verzegeld te blijven.
- De kosten van de retourzending naar Babylatte komen voor rekening van de klant.
Doorverkoop
- De producten zijn bestemd voor eindgebruikers en niet voor doorverkoop.
- Babylatte behoudt zich het recht voor om bestellingen, om voor Babylatte moverende redenen, (deels) niet af te leveren, bijvoorbeeld aan mogelijke wederverkopers of om een maximum te verbinden aan de te bestellen hoeveelheden van bepaalde producten.
- Bij bestellingen die qua aard, omvang of aantal goederen sterk afwijken van wat gemiddeld gebruikelijk is bij de klanten van Babylatte, behoudt Babylatte zich het recht voor om contact met die klant te zoeken en om nadere afspraken te maken over de levering van de bestelling dan wel de bestelling (deels) te weigeren.
Gevolgen niet tijdig betalen
- Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Babylatte gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- De klant die in verzuim is, is bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Babylatte.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Babylatte zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Babylatte op de klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de klant medewerking te geven aan de uitvoering van de overeenkomst door Babylatte, dan is die klant nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Babylatte te betalen.
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Babylatte te verrekenen met een vordering op Babylatte.
Garantie
- Babylatte staat ervoor in dat de producten minimaal voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften.
- De klant dient een door Babylatte geleverd product zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen. Zichtbare gebreken en tekortkomingen aan het product behoren binnen 3 dagen na levering schriftelijk aan Babylatte gemeld te worden.
- Beantwoordt een geleverd product niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Babylatte daarvan zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. Consumenten dienen Babylatte uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Babylatte in staat is hierop adequaat te reageren.
- Als het product niet voldoet aan de garantiebepaling, en de klant heeft dat tijdig gemeld, dan zal Babylatte het product kosteloos vervangen of herstellen. Voor een product dat niet kan worden vervangen of hersteld wordt een vergoeding gegeven.
- Babylatte geeft garantie op Babylatte® voor alle fabricage- en materiaaldefecten, bij correct gebruik en bij regelmatig onderhoud.
- Deze garantie is voor 6 maanden, voor consumenten en gaat in vanaf de datum van aankoop (“de garantieperiode”). Deze garantie staat los van de eventuele fabrieksgarantie.
- Deze garantie is niet van toepassing als het defect of de storing te wijten is aan:
- Verkeerd gebruik van Babylatte® of anderszins behandeling in strijd met de aanwijzingen van Babylatte® en/of de verpakking en gebruiksaanwijzing.
- Misbruik van Babylatte® of anderszins onzorgvuldige behandeling of blootstelling aan abnormale omstandigheden.
- Wijzigingen die zijn toegebracht aan Babylatte® of als de consument het product zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken.
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
- In geval van een gebrek of storing tijdens de garantieperiode zal Babylatte, binnen redelijke termijn na retourontvangst, de Babylatte® kosteloos (laten) vervangen of repareren (naar beoordeling van Babylatte).
- Wanneer Babylatte® defect is of een storing heeft, dient contact op te worden genomen met de klantenservice van Babylatte. Babylatte kan vragen naar een afschrift van het aankoopbewijs.
- Na overleg met de klantenservice kan de Babylatte® worden toegezonden aan Babylatte op het aangegeven contactadres. De kosten voor het terugsturen worden gedragen door Babylatte.
Vrijwaring
De klant vrijwaart Babylatte tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Babylatte geleverde producten.
Klachten
- Babylatte verzoekt de klant die een klacht heeft over de uitvoering van de overeenkomst binnen bekwame tijd dat te melden aan Babylatte.
- De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
- Indienen van een klacht kan door contact op te nemen met Babylatte via het contactformulier op de website of via e-mail. Vermeld daarbij het bestelnummer.
- De bij Babylatte ingediende klacht wordt binnen 14 dagen gerekend vanaf de dag van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt daarbij een indicatie gegeven over wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- De klant dient in ieder geval 4 weken de tijd te geven aan Babylatte om de klacht in onderling overleg op te lossen.
- Mocht dit niet alsnog tevredenstellen dan kan u als klant een melding doen bij Webwinkelkeur. Voor consumenten in de Europese Unie is het ook mogelijk, via deze link. om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie, als de klacht nog niet elders in behandeling is genomen.
Ingebrekestelling
- De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Babylatte.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Babylatte ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Babylatte een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Babylatte verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid Babylatte
- Babylatte is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt als en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien Babylatte aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
- Babylatte is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
- Indien Babylatte aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Babylatte vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Recht op ontbinding
- De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Babylatte toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Babylatte niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Babylatte in verzuim is.
- Babylatte heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden of, als de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Babylatte kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
- Vorderingen van Babylatte op de klant zijn in voorgenoemd geval direct en geheel opeisbaar.
Overmacht
- In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Babylatte in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de wederpartij niet aan Babylatte kan worden toegerekend in een van de wil van Babylatte onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van haar verplichtingen ten aanzien van de wederpartij geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Babylatte kan worden verlangd.
- Tot de in lid 1 genoemde overmachtssituatie worden ook - maar niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, pandemieën en epidemieën, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
- Als zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Babylatte één of meer verplichtingen naar de wederpartij niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Babylatte er weer aan kan voldoen.
- Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
- Babylatte is in een overmachtssituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtssituatie enig voordeel geniet.
Intellectuele eigendom
Alle rechten van intellectuele eigendom, zoals methoden, teksten en concepten, liggen bij Babylatte inclusief haar toeleveranciers.
Privacy
- Persoonsgegevens van de klant worden door Babylatte uitsluitend gebruikt met inachtneming van de privacywetgeving.
- Op de website is een privacyverklaring van Babylatte gepubliceerd.
Klantenreacties
- Babylatte vindt het fijn wanneer tevreden klanten beoordelingen, opmerkingen en/of vragen over bepaalde producten op de website plaatsen. Daarbij behoudt Babylatte zich het recht om de inhoud van de website en dus ook de klantenreacties te allen tijde aan te passen, te verwerken of te verwijderen.
- Bij het plaatsen van een klantenreactie stemt de klant ermee in geen verdere aanspraak of copyright op de geplaatste tekst te hebben en erkent de klant dat Babylatte het recht heeft om de informatie (in eventueel aangepaste vorm) op de website te plaatsen en/of te verwijderen.
Wijziging algemene voorwaarden
- Babylatte is gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
- Grote inhoudelijke wijzigingen zal Babylatte zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke en nadelige wijziging van de algemene voorwaarden de (koop-)overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
- Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Babylatte.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen niet aan.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Babylatte bij het opstellen van deze algemene voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op iedere overeenkomst tussen partijen is het Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement waar Babylatte is gevestigd of kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld op en geldig vanaf 10.10.2023.